poziom 1 - program szkolenia
MODUŁ 1
Wstęp – jak być dobrym nauczycielem
sesja | temat | metoda |
---|---|---|
M 1.1 | Kim jesteśmy | Przedstawienie uczestników |
M 1.2 | O czym jest kurs | Prezentacja 1.1 |
M 1.3 | Gra „Rekiny” | Ćwiczenie relaksacyjne |
M 1.4 | Wprowadzenie do pracy w grupie – kim jest dobry instruktor? |
Burza mózgów/dyskusja w małych grupach |
M 1.5 | Raporty grup | Prezentacja grupowa – 3 minuty na grupę |
M 1.6 | Kim jest dobry instruktor? | Prezentacja 1.2 |
M 1.7 | Jakie są moje edukacyjne potrzeby jako nauczyciela? | Dyskusja w małych grupach |
MODUŁ 2
Podstawy teorii edukacji i oceny
sesja | temat | metoda |
---|---|---|
M 2.1 | Teoria edukacji dla nauczycieli | Prezentacja interaktywna 2.1, pary i małe grupy |
M 2.2 | Stosowanie teorii – przeszkody w nauce | Dyskusja grupowa |
M 2.3 | Prezentacja grupowa | Dyskusja plenarna |
M 2.4 | Ocena ustna | Wprowadzająca dyskusja w małych grupach |
M 2.5 | Teoria oceny dla nauczycieli | Prezentacja |
M 2.6 | Jaka jest moja rola w ocenianiu ucznia? | Dyskusja w małych grupach i dyskusja plenarna |
M 2.7 | Ocena w mojej praktyce | Zadanie grupowe (stworzyć plakat) |
M 2.8 | Przegląd plakatów | Przegląd plakatów |
MODUŁ 3
Metody nauczania i ocena zwrotna
sesja | temat | metoda |
---|---|---|
M 3.1 | Co wiemy o metodach nauczania | Burza mózgów w małych grupach |
M 3.2 | Prezentacja wyników pracy w grupach | Prezentacje plenarne i dyskusja |
M 3.3 | Metody nauczania | Prezentacja |
M 3.4 | Odkrywanie metod nauczania | Ćwiczenie wideo w grupach |
M 3.5 | Ocena zwrotna w praktyce | Prezentacja |
M 3.6 | Stosowanie oceny zwrotnej w nauczaniu | Ćwiczenie w trójkach |
M 3.7 | Refleksja na forum | Dyskusja plenarna |
MODUŁ A
Specjalizacja z medycyny rodzinnej w Polsce
sesja | temat | metoda |
---|---|---|
M A.1 | Akty prawne i program specjalizacji | Prezentacja |
M A.2 | Kim jest kierownik specjalizacji? | Dyskusja w małych grupach |
M A.3 | Prezentacja grupowa | Dyskusja plenarna |
M A.4 | Rola kierownika specjalizacji | Prezentacja |
MODUŁ 4
Style i indywidualne plany uczenia się
sesja | temat | metoda |
---|---|---|
M 4.1 | Jaki jest mój styl uczenia się? | Ćwiczenie plenarne |
M 4.2 | Przegląd teorii stylów uczenia się | Prezentacja 4.1 |
M 4.3 | Style uczenia się innych | Ćwiczenie plenarne |
M 4.4 | Style uczenia się – zastosowanie praktyczne w nauczaniu | Ćwiczenie w trójkach |
M 4.5 | Jak stworzyć plan uczenia się? | Prezentacja 4.2 |
M 4.6 | Pokaz odgrywania ról | Odgrywanie ról na forum |
M 4.7 | Tworzenie indywidualnego planu uczenia się | Ćwiczenie w małych grupach |
MODUŁ B
Kompetentny nauczyciel medycyny rodzinnej
sesja | temat | metoda |
---|---|---|
M B.1 | Rozwój ustawiczny nauczycieli medycyny rodzinnej i program akredytacji EURACT | Prezentacja |
M B.2 | Jakie są moje kompetencje w nauczaniu medycyny rodzinnej? | Ćwiczenia w małych grupach |
M B.3 | Podsumowanie pracy w grupach | Dyskusja plenarna |
MODUŁ 5
Nauczanie poprzez odgrywanie ról
sesja | temat | metoda |
---|---|---|
M 5.1 | Podstawy teoretyczne | Prezentacja z elementami dyskusji w małych grupach |
M 5.2 | Wykorzystanie odgrywania ról | Dyskusja w małych grupach |
M 5.3 | Jak to pomaga? | Dyskusja plenarna |
M 5.4 | Przygotowanie scenariusza | Dyskusja w małych grupach |
M 5.5 | Przedstawienie przygotowanych ról | Prezentacja na forum plenarnym |
MODUŁ 6
Przygotowanie praktyki i tworzenie programu
sesja | temat | metoda |
---|---|---|
M 6.1 | Jak tego nie robić! | Odgrywanie ról przez nauczycieli (lub nagranie wideo) – Dyskusja |
M 6.2 | Przygotowanie praktyki i tworzenie planu nauki | Prezentacja |
M 6.3 | Pierwsze 28 dni w praktyce | Tworzenie programu nauczania w grupach |
M 6.4 | Program nauczania | Sprawozdania z pracy grup |